Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Požární sport pro osoby se zdravotním postižením
RODOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá zapojením osob se zdravotním postižením do požárního sportu jako možnost inkluze osob se zdravotním postižením v této volnočasové aktivitě. Zabývá se možnostmi úpravy jednotlivých disciplín požárního sportu pro osoby se zdravotním postižením. Bakalářská práce se také věnuje specifikům, která mohou ovlivnit možnost zapojení se do požárního sportu a činnosti dobrovolných hasičů. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část definuje činnost dobrovolných hasičů. Zabývá se vymezením jednotlivých disciplín požárního sportu a možnými sportovními aktivitami pro osoby se zdravotním postižením. Vysvětluje pojmy inkluze a volný čas. Věnuje se také vhodné komunikaci s osobou se zdravotním postižením. Ve výzkumné části jsou použity kvalitativní metody výzkumu. Prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru, kódování a následného porovnání dat zjištěných od obou skupin informantů bylo zjištěno, že osoby se zdravotním postižením lze zapojit do požárního sportu, ale záleží na druhu a míře zdravotního postižení. V některých případech by muselo dojít k úpravě disciplín a pravidel. Z výzkumu vyplynulo, že členové sborů dobrovolných hasičů jsou ochotni mezi sebe přijmout osoby se zdravotním postižením, které mají zájem trávit volný čas s dobrovolnými hasiči. Mezi nejčastěji zapojené osoby v požárním sportu patří osoby s ADHD, se sluchovým a lehkým mentálním postižením. Členové sborů dobrovolných hasičů by byli při zapojení osob s tělesným či zrakovým postižením obezřetní, protože nemají s těmito druhy zdravotního postižení zkušenosti. Tomu by podle analýzy dat pomohlo vzdělávání členů sborů dobrovolných hasičů v oblasti zdravotních postižení.
Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce
Bitman, Martin ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce AUTOR: Bc. Martin Bitman KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s disabilitou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - její definici, historii, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje příčiny neúspěchu terapie. Praktická část je zaměřena na využití metody reflexní lokomoce u osob s disabilitou. Obsahuje výzkum a hodnocení vlivu metody reflexní lokomoce na vybrané speciálně pedagogické složky u dětí raného a předškolního věku, a dokládá výsledky šetření týkajícího se informovanosti, přijímání metody a využití metody v domácím prostředí. Hlavním cílem je zjistit, zda má metoda reflexní lokomoce vliv na vybrané speciálně pedagogické metody - jemnou a hrubou motoriku, grafomotoriku a kresbu. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda reflexní lokomoce, osoby s disabilitou, speciálně pedagogická diagnostika
Funkčnost příspěvku na péči
Hemelík, Rudolf ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Svou prací nabízím pohled na příspěvek na péči jako jeden ze zdrojů financování sociálních služeb, ze kterého se v čase stala spíše dávka pro osoby se zdravotním postižením, která výrazně pomáhá udržitelnosti omezeného množství sociálních služeb, ať pobytových nebo terénních, a skutečně dává příjemcům kupní sílu zaplatit si část služby nebo soukromé pomoci dle svého uvážení. Příspěvek na péči vnímám jako významnou státní podporu lidí závislých na pomoci druhé osoby a zároveň ho považuji za nástroj, který by měl napomáhat žít svobodný život lidem se znevýhodněním. Příspěvek samotný se za dobu své existence ukázal jako velmi neindividualizovaný (nepružný) - neschopný reagovat na změny nebo se přizpůsobovat potřebám jeho žadatelů - příjemců. Přestože zákon o sociálních službách důrazně dbá o individuální přístup, nastavení, způsob práce s lidmi v rámci sociálních služeb, v praxi příspěvku na péči to spíše neplatí. Samotné přiznání a vyplácení příspěvku není individualizované, protože každý musí být zařazen/ být zařaditelný do čtyř stupňů. Bez ohledu na to, jestli potřebuje, využívá a platí takovou míru podpory, která je mu přiřčena a naopak. Systém příspěvku na péči nemá jeden problém, ale hned několik, které v celku udělají hodně. Není to nic bez čeho by systém neměl dál fungovat, je to něco, co by ho...
Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce
Bitman, Martin ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s postižením. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - diagnostiku, která jí předchází, její definici, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje možné příčiny neúspěchu terapie. Dále pojednává o osobnosti Václava Vojty a historii jeho konceptu. Praktická část je zaměřena na vnímání metody Reflexní lokomoce samotnými klienty.
Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce
Bitman, Martin ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce AUTOR: Bc. Martin Bitman KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s disabilitou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - její definici, historii, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje příčiny neúspěchu terapie. Praktická část je zaměřena na využití metody reflexní lokomoce u osob s disabilitou. Obsahuje výzkum a hodnocení vlivu metody reflexní lokomoce na vybrané speciálně pedagogické složky u dětí raného a předškolního věku, a dokládá výsledky šetření týkajícího se informovanosti, přijímání metody a využití metody v domácím prostředí. Hlavním cílem je zjistit, zda má metoda reflexní lokomoce vliv na vybrané speciálně pedagogické metody - jemnou a hrubou motoriku, grafomotoriku a kresbu. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda reflexní lokomoce, osoby s disabilitou, speciálně pedagogická diagnostika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.